10 Temmuz 2017 Pazartesi

# #fizyoterapist #FTR #tercih #fiziktedaviverehabilitasyon # dream

Mezun Kızın Hayali ; FTR OKUMAK,Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Mezunu Olmak

Tercih dönemi yaklasirken mezun oldugum bölümü,bu bölümü secince sizi ne karsilicak ,nasil kazandim tum yonuyle Fizyoterapistligi anlaticam.

FTR Olan Hayalimi Nasil Kazandim ?
Ben Denizlide ortalama bir Anadolu Lisesi mezunuyum ve verilen egitim cok şaşalı degildi.Bu bölümü bana okul kazandirmadi kendim kazandim ki hic bi bölümü okul kazandirmaz en iyi okullara gidin yada milyarlar sayip özel okula sadece siz kazanabilirsiniz .Ben 9. ve 10.sinifta eglenmeye odakli bir kafadaydim sinavlara son teneffus hazirlanan tesekkur alan bir öğrenci profilindeydim.11.sinifta hayallerime odaklandim ve hayal kurunca bir seyleri yapmak zor gelmedi ve 11 sinifim cok eglenceli ve basarili gecti.11.sinifin yazina gelince stres kara deligine girdim ve artik hicbirsey eglenceli gelmiyordu ve o zaman One Direction sarkilari tv dolanirken bende bir seylerden eglenmek istedigimden 1D hayranligina büründüm ve hayatimi degistiren bir kizla tanistim twitterdan.O da benle ayni duygulari paylasiyormus ders calisamiyormus  biz birlikte ders calismaya karar verdik ve ben bir program hazirladim 10 saatlik ve bunu birlikte uyguladik.Hadi simdi matematik calisalim diyorduk ve 1 saat sonra birbirimizi arayip ara veriyorduk 10 saati de mutlaka tamamliyorduk .Ben denizli sicaginda catiya cikip kimse beni rahatsiz etmesin diye sicak demeden calisiyordum  ve yaz bitince matematik turkce neredeyse bitmisti.12.sinifta gelgitlerle dolu senede gunluk 100 soru ile baslayip 500 soru ile devam eden maratonda son hafta 3 deneme ile bitirdik ve ygs de benden beklenmeyen derece ile 30 bine girmistim sinifta birinciydim ve kimse inanmadi.Bu basarida ki sir yazin matematigi bitirmem cunku 40 soruda 36 net cikarmistim ki bu beni basarili kildi. Ve denemeyi bol bol cozmem denemeye girmekten yanlislarinizi gormekten korkmayin konuyu bilmesenizde test cozerek ogrenirsiniz.Ve ygs 160 soruyuda okumustum buda hizli okuma kursuna gitmemden ve gereksiz heyecandan kacindigim icin oldugunu dusunuyorum.Lys cok hazirlanamadim cunku benim tembelligim ! 37 bine geriledim  ama zaten FTR ygs/lys alan bi bölüm ve bu konuda sansliydim.Benim bir  hayalimde Okulöncesi Ögretmen olmakti bu sene sinava girdim icimde  kalmasin diye onuda okumayi dusunuyorum hayalinizi okuyun yoksa universite çekilmez  bi yer.


FTR OKUMAK ;
 Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon bölümü okumak 4 yil yaslanmak demek neden ? Bir rivayete göre tiptan daha zor muhendislikten kolay denir .Banada okumasi zor demislerdi  ben bu kadarini beklemiyordum hayalinizden daha zor okunan bölüm.

1.sinifta 16 kredilik Anatomi ve Fizyolojisi dersi ananizi agalatacak daha yaninda isi,isik,su olur ,patoloji olur onlarda aglatmasina yardim eder.Niye Anatomi zor çünkü dil cok  baska  ilk derste sinifca agladigimizi bilirim.Ve uygulama sinavlari asiri stresli bayilanlara cok sahit oldum.Uygulama sinavi dedigim her masada bir kemik,kas her neyse bir yerine igne batiriliyor  ve o igne batan yerin ismini 12 sn icinde bilmen lazim sonra zil caliyor diger  masaya geciyorsun .

2.sinifta Tedavi Hareketleri,Masaj,Manipulatif,Elektroterapi derslerinden olusan 15 ders bir haftada 17 sinav babanizi aglatacak bu sefer .Full uygulama eşofman giyme zorunlulugu olan dersler.Neden zor ? Çünkü 2 kisilik gruplar halinde biri yatiyor biri ustunde uyguluyor sonra degisiyor  ve uygulama sinavinda 2 kisi girip hocanin karsisinda bir kagit cekip sansina ne  cikarsa onu uyguluyorsun Sans oyunlarindan daha cok sans ihtiyac duyacaginiz,uygulama sinavinda sira beklemekten tukeneceginiz,sinavdan kovulacaginiz,hocanin karsisinda heyecandan herseyi unutacaginiz,bir derse gelmesen anlamayacaginiz gunlerden bahsediyorum.2.sinifin  sonunda zorunlu staj yapiliyor yazin meslegi  ya sevecegin  ya nefret edecegin zaman

3.sinif norolojik rehabilitasyon,ortopedik rehabilitasyon,pediatri rehabilitasyon,hemipleji ve pnf dersleri ile dananin kuyrugu bu sene kopar.Hocalarin yuksek bilgilerini kullanip anlattigi, hastalik verip tedavi ve degerlendirmelerinin istendigi sene. havuz dersi de var meraklisina havuzda ders anlatiliyor.3.sinifin sonundaki zorunlu stajda ise mesleki konuda ne kadar eksik oldugunu hissedip uzelecegin zaman

4.sinif haftanin 5 gunu staj sabah 8.15 de klinikte olmak zorundasin 3 de staj bitip okulda ders basliyor 5 de ders bitiyor hayatin sıkıcı bir döneme giriyor heleki her ay staj bitirme diye uygulama sinavlari oluyorsa vay halinize .4.sinifin sonunda bitirme sinavi oluyor babalarin babasi  sinav ben 1 haftada 10 saati gecmez uyudugum bir kagitta hastalik cekiyorsun degerlendirme ve tedavisini yaziyorsun  yardir tum 4 sene bilgini 1.30 saat 4-5 hocanin karsisinda soru bombardimanina tutuluyorsun
Staj Yaptigimiz Yerler;
Huzur Evi
Engelsiz yasam ve rehabilitasyon merkezi
Yoğun bakim
Hastanelerde FTR bölümü ve Ortopedi,Kardiyoloji,Nöroloji,Beyin Cerrahi,Pulmoner... bölümleri
Özel Rehabilitasyon Merkezleri
Okulda hocalarin yaninda kliniklerde (Pediatri,El ,Omurga,Nöroloji,Ortopedi...)
sporculari degerlendirme ve tedavisini yapabiliyorsunuz.Ben görme engelli milli takimin degerlendirmesini yapmistim.
4.sinifta parayla cesitli kurslardan sertifika alabiliyorsunuz Hacamat,sülük,Mobilizasyon-Manipulasyon,Lenf ödem ,Bantlama...

huzur  evi



FTR TERCİH EDECEKLERE;
Kapali iseniz bir problem olmuyor ama nerdeyse her derste bir oglan cocugu cikip üstünü çıkarıp uygulama yapiliyor  genis olmaniz lazim .Masaj dersinde ozellikle heryer aciliyor ama kizkiza ortamda.
Kpss  ile devlete atama oluyor ama 90 ve üzeri puan alman lazim ve atamasi az bir bölüm
Kpss iki yilda  bir giriyoruz
Ygs yada lys ile gireceginiz yüksekokul ve fakülte arasinda hic bir fark yok mezun olunca hepimize de fizyoterapist deniliyor.Egitim acisindanda ayni.
Pamukkale,Ahi evran,kirikkale,afyon,istanbul uni ve daha bilmedigim cogu  okulda egitim zor
Özellerde  ise egitim vermeden gecirdiklerini ve rahat okuduklarıni duyduk gercegi  yansitir mi bilmem
Bence devlette okuyun zor ama size çok şey katıyor.
Yukarida  saydigim staj yapilan heryerde iş imkani  var ayriyeten Spor Fizyoterapistligi,Veteriner  ile calisabileceginiz Hayvan Fizyoterapistligi,Plates ve zumba sertifikasi alip spor merkezi yöneticiligi,Hamileler  icin Plates Merkezi,Kadin ve dogum Fizyoterapistligi, Kaplica Merkezlerinde fizyoterapist olarak calisabileceginiz alani  genis  bir meslek.
Sürekli ilerleme gerektiren yenilikleri arastirmayi gerektiren bir meslek okul bitince ders calisma bitmiyor yani
gonyometre


FTR OKUMANİN AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARİ ;
Yukarida dezavantajlarinin cogunu saydim zaten ve şu son 2 sene de meslek öldü desem yalan olmaz iş bulmak çok zorlasti ögretmenler bizden daha rahat atanip  daha cok maaş alir durumda ve meslegin parasal olarak durumu uçurumda aylik 2 milyardan haftalik 15 milyar kazananina kadar var .Meslek icinde anlasmazliklar birbirini cekememe durumu var icinde birlik olmus degiliz.Saglik Bakanliginin sevmedigi  hatta gormedigi 90 kisi gibi bir komik rakamlarla atama yaptigi bölümüz.Eger 5 sene once olsaydi  bu bölümü secin derdim cunku  mezun olmadan is bulunuyordu simdi ise secmeyin geleceginizi yakarsiniz derim.Avantajlari  ise o hastane koridorlarinda beyaz önlükle dolasmak rüya gibi,misafirlige gidince ellerinizle cok  rahat tedavi edebileceginiz doktorlarla rahat tip dilinde anlasabileceginiz hastalarla muhabbeti bol bir bölüm.Hastalar size hep hediye alacak,10 yil bakacaginiz hastalariniz olacak.Hastalarin en sevdigi ,bagimlilik yaptigi bölümdür FTR
Sloganimiz  ise ;
Doktorlar hayat kurtarir,Fizyoterapistler o hayata anlam katar.
Severek yapacaginiz meslekleriniz  olsun İyi Gunler Hepinize 👋

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

EN SON YAZIM

SRİ LANKA GEZİ REHBERİ (ÖN HAZIRLIK)

Follow Us @marifetliparmaklr